فناوری

Apple Intelligence در مقابل Samsung Galaxy AI: تفاوت های کلیدی بین ابزار GenAI

Apple Intelligence در مقابل Samsung Galaxy AI: تفاوت های کلیدی بین ابزار GenAI

Apple Intelligence در اواخر امسال به عنوان بخشی از به‌روزرسانی iOS 18 در WWDC 2024< قوی>، اما چگونه با یکی از محبوب ترین جایگزین های اندروید، Galaxy AI سامسونگ مقایسه می شود؟

در حالی که هر دو طیف وسیعی از ویژگی‌های روی دستگاه را ارائه می‌دهند که توسط GenAI و LLM‌های مختلف ارائه می‌شوند، تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد که باید قبل از سرمایه‌گذاری بالقوه در تلفنی که دارای Apple Intelligence یا Samsung Galaxy AI باشد، از تفاوت‌های متفاوت آگاه باشید. ویژگی های پشتیبانی دستگاه های مختلف.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از تفاوت‌های کلیدی بین Apple Intelligence و Samsung Galaxy AI.

هر دو قابلیت ویرایش متن، جایگزینی تصویر و رونویسی را ارائه می دهند

قبل از بررسی برخی از تفاوت‌های کلیدی بین دو ابزار GenAI، مهم است که به شباهت آنها از نظر ویژگی‌ها بپردازیم. صرف نظر از اینکه در نهایت از Apple Intelligence یا Galaxy AI استفاده می کنید، ویژگی های انگشت شماری وجود دارد که می توانید منتظر آنها باشید. 

AI photo features on the Galaxy S24
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

اینها شامل توانایی حذف عناصر از تصاویر، استفاده از GenAI برای پر کردن هوشمندانه فضا، و همچنین امکان ویرایش – یا بازنویسی کامل – تکه‌های متن برای حرفه‌ای‌تر، معمولی‌تر و غیره است. اگر از Galaxy AI استفاده می کنید، حتی گزینه ای وجود دارد که می توانید آن را شکسپیرانه کنید. این چندان مفید نیست، اما مطمئناً سرگرم کننده است.

قابلیت‌های رونویسی روی دستگاه نیز وجود دارد که اساساً به شما امکان می‌دهد یادداشت‌های صوتی را در تلفن خود ضبط کنید و آنها را رونویسی و حتی خلاصه کنید. این کار یافتن بخش‌های منتخب از یک ضبط را آسان‌تر می‌کند، یا در مورد مصاحبه‌های ضبط‌شده، نقل قول‌ها را بدون تکیه بر جایگزین‌های پولی مانند Otter.io بالا می‌برد. 

Apple Intelligence می تواند شکلک های سفارشی به نام Genmoji ایجاد کند

اپل دوست دارد ایده اصلی شکلک را بگیرد و با آن اجرا کند. ما قبلاً این را در مواردی مانند Memoji دیده‌ایم که از فناوری اسکن Face ID در آیفون‌های اخیر استفاده می‌کند تا اساساً حالات چهره شما را بر روی طیف وسیعی از ایموجی‌های متحرک مدل‌سازی کند. 

این یک جایگزین سرگرم‌کننده برای یادداشت‌های صوتی است که به شما امکان می‌دهد کمی بیان بیشتری به ارائه خود اضافه کنید، اما Apple Intelligence آن را با Genmoji به سطح بعدی می‌برد. 

Genmoji Apple Intelligence
Apple Intelligence در مقابل Samsung Galaxy AI تفاوت های کلیدی بین ابزار GenAI 5

همانطور که از نام آن پیداست، Genmoji اساساً از هوش مصنوعی Generative برای ایجاد ایموجی های سفارشی خود استفاده می کند که می توانید برای دوستان و خانواده ارسال کنید تا به بیان بهتر احساس خود کمک کنید. آیا می خواهید کسی با یک تکه پیتزا در دست موج سواری کند؟ من مطمئن هستم که این امکان پذیر خواهد بود. ایموجی قلب می بارد؟ بله، شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

به‌عنوان یک ایموجی واقعی ارسال نمی‌شود، بلکه بسته به برنامه به‌عنوان یک برچسب یا تصویر ارسال می‌شود، اما با این وجود هنوز یک افزودنی جالب است. 

Galaxy AI ترجمه بلادرنگ را در تماس ارائه می دهد

در حالی که Apple Intelligence دارای یک ویژگی مشابه برای اکثر پیشنهادات Galaxy AI سامسونگ است، این در مورد ترجمه هم‌زمان روی دستگاه در تماس‌های تلفنی صادق نیست. 

در حالی که هر دو سرویس مجهز به GenAI ترجمه بلادرنگ ارائه می‌دهند، تنها هوش مصنوعی Galaxy است که به شما امکان می‌دهد این کار را در حین تماس‌های تلفنی انجام دهید و به تلفن اجازه می‌دهد از طرف شما در تماس‌ها صحبت کند و آنچه را که طرف مقابل می‌گوید ترجمه کند – همه بدون اتصال به اینترنت فعال 

ممکن است یک ویژگی خاص به نظر برسد – و صادقانه بگوییم، اینطور است – اما اگر در حال رزرو رستوران یا تماس با هتل های خارج از کشور هستید، این یک ابزار ارزشمند است. 

Apple Intelligence ادغام با سایر LLM ها را ارائه می دهد

در حالی که Apple Intelligence در حال حاضر دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها است، عملاً خود را از سایر ابزارهای GenAI موجود در بازار جدا می‌کند زیرا، خوب، می‌تواند با آنها یکپارچه شود. به طور خاص، Apple Intelligence ادغام با LLM ها را ارائه می دهد، و این با محبوب ترین در حال حاضر شروع می شود، ChatGPT 4o. 

ChatGPT integration with Apple Intelligence
Apple Intelligence در مقابل Samsung Galaxy AI تفاوت های کلیدی بین ابزار GenAI 6

ایده ساده است. در حالی که سیری می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های روی دستگاه را مدیریت کند، برای ارائه اطلاعات به‌روز موجود در وب به «LLM‌های جهانی» مانند ChatGPT 4o تکیه می‌کند. و به طور خاص در مورد ChatGPT، همچنین به آیفون اجازه می‌دهد تا تصاویر را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس آنچه می‌بیند پاسخ دهد، به عنوان مثال به شما این امکان را می‌دهد که بپرسید دیوار اتاقی را که عکس گرفته‌اید چه رنگی رنگ کنید. 

ادغام با سایر LLMها نیز برنامه ریزی شده است، بنابراین انتظار دارید که ویژگی Apple Intelligence تنها از اینجا گسترش یابد. 

هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ در دستگاه های بیشتری در دسترس است

اگر یک نقطه ضعف بزرگ در Apple Intelligence وجود دارد، آن پشتیبانی از دستگاه است. این به این دلیل است که حتی کل طیف آیفون 15 – جدیدترین مجموعه آیفون موجود در بازار – نمی توانند در هنگام عرضه در اواخر امسال به ویژگی های GenAI دسترسی داشته باشند. 

این به این دلیل است که اپل ادعا می کند که Apple Intelligence فقط می تواند در A17 Pro در جلوی آیفون، یک چیپست فقط در iPhone 15 Pro موجود است و iPhone 15 Pro Max. iPhone 15 و iPhone 15 کاربران پلاس، همراه با کاربران آیفون های قدیمی تر، نمی توانند به فناوری جدید GenAI جالبی که اپل روی آن کار می کند دسترسی داشته باشند.

Galaxy AI on Galaxy S24 Ultra
تصویر اعتبار

خوشبختانه، این مورد در مورد Galaxy AI سامسونگ صادق نیست. در حالی که در ابتدا در کنار Samsung Galaxy S24 راه اندازی شد، S24 Plus و S24 Ultra< /a> در اوایل سال جاری، سامسونگ از آن زمان این عملکرد را برای دستگاه‌های دیگر از جمله Samsung Galaxy Z ارائه کرده است. Flip 5، Galaxy Z Fold 5، مجموعه Samsung Galaxy Tab S9 و حتی محدوده Samsung Galaxy S23 – اگرچه مجموعه دقیق ویژگی‌ها به مشخصات دستگاه بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا